Генериране на месечен бюджет
Здравейте,
В тази статия ще научите как работи Месечния бюджет или по-просто казано, как се разпределят месечните задължения по собственостите / абонатите на етажната собственост.
Сега е момента да напомним, да погледнете урока ни за създаване на Обект (етажна собственост) и Собствености (апартаменти) тук. Ако вече сте направили това, отидете в страницата на обекта.
Генериране на месечни задължения и разходи
Най-горе в страницата на етажната собственост ще намерите лента с Инструменти за управление. Намерете Месечен бюджет / Генериране на месечни задължения и натиснете върху бутона.
Ще се появи прозорец, в който ще видите предварителен изглед на задълженията, които ще бъдат генерирани. Чрез тази справка може да проверите за грешки или пропуски, преди да сте генерирали задълженията.
Ако откривате суми, които трябва да бъдат коригирани, може да направите това от секция Ежемесечни разходи.
След като сте сигурни, че всички задължения са коректни, може да натиснете върху бутона Генериране, за да се разпределят задълженията по абонатите и етажната собственост.
При успешно разпределяне на задълженията, ще получите известие за това, след което може да затворите прозореца.
Когато прозореца се затвори, вече може да видите генерираните задължения по Собствености и Задълженията към етажната собственост.
Преглед и управление на генерираните задължения и разходи
Ако по някаква причина е станала грешка и е създадено задължение с грешна сума или е обвързано с грешна балансова сметка, можете да изтриете последно генерирания Месечен бюджет от бутона показан на картинката отдолу.
Ако пък не искате да изтривате целия бюджет, може да редактирате конкретен разход от бутона за редактиране
или да изтриете избрани разходи, като ги селектирате и натиснете бутона Изтрийте избраните.
Маркиране на платените задължения и разходи
След като вече успешно сте генерирали месечния бюджет, трябва да актуализирате разходите и задълженията при настъпило събитие - плащане.
Плащане на задължения на етажната собственост
Например ако вие, като домоуправител, сте извършили плащане по задължения на етажната собственост, например: Почистване - вход, Консумативи и Поддръжка - асансьор, то следва да ги селектирате, след което да ги маркирате като платени от бутона Маркиране като изпълнено.
След като натиснете бутона, ще се появи прозорец, от който трябва да изберете начина по който сте заплатили съответните разходи. Когато изберете начина на плащане, натиснете върху бутона Маркиране като ПЛАТЕНИ.
След това действие, задълженията ще се преместят в графа Платени.
Плащане на абонатски задължения
Ако някой собственик на апартамент направи плащане по задължения, които пари биват събирани чрез Касиер, Банка или На каса, то вие също трябва да актуализирате ръчно тези плащания.
За да направите това, трябва да намерите собствеността, която прави плащането и да влезете в нея чрез бутона Преглед.
Когато това стане, в секция Задължения, трябва да изберете задълженията, които са заплатени. Може да маркирате всички наведнъж от бутона Маркирайте всички.
След като маркирате задълженията, натиснете върху бутона Маркиране като платени.
Отново ще се покаже прозореца, в който трябва да изберете начина по който е направено плащането. След като направите това, натиснете бутона Маркиране като ПЛАТЕНИ.
Актуализиране на балансови сметки
След като направите действията от горните стъпки, балансовите сметки ще бъдат актуализирани автоматично.
Ако имате някакви въпроси или притеснения, пишете ни и с радост ще Ви помогнем!